Blogia
Begoña

BEGOÑA

BEGOÑA - “ Hola, buenas tardes. Me llamo Begoña Ferreiro . Me he trasladado a vivir a Sant Pau d’Ordal y el próximo curso me gustaría pedir una plaza en esta escuela si fuera posible. He venido a informarme de los horarios, los cursos que se hacen y ver un poco como es el centro”.
Les meves companyes i jo, ens vam mirar una mica sorpreses. Estàvem davant d’una senyora , que ens va semblar gran, amb els cabells rossos i una mica canosos, alta, prima, que semblava estrangera. No ho era!. Era del País Basc i havia viscut molts anys a Madrid i darrerament a Barcelona. Era molt extravertida i de seguida ens va fer cinc cèntims de la seva trajectòria humana i professional. Així vàrem saber que havia començat a estudiar de gran, des del batxillerat, l’entrada a la universitat i el magisteri, tot això sent vídua i amb vuit fills. Tota una lliçó de tenacitat i voluntat !.
Ens va caure molt bé però ens quedava un recel: ens entendríem bé o la diferència d’edat seria un obstacle en el dia a dia?
El curs següent una de les meves companyes va demanar l’excedència i la Begoña va començar a treballar a l’Escola d’Adults de Sant Sadurní el curs 1990/1991.
Tos els nostres temors es van esvair en un tres i no res. Era molt bona companya, amb mètodes educatius moderns i molt treballadora. Estava compromesa sempre amb els menys afavorits i al costat de les grans causes. Gràcies a ella, vaig conèixer a moltes persones rellevants, que aprofitant la setmana cultural de Sant Jordi , van passar per l’escola a fer xerrades: l’Ignasi Riera, el José Mª Valverde,.... . Es va convertir en la nostra il•lustradora particular per la traça que tenia dibuixant. Durant els anys que va estar a l’Escola, i després va continuar fent-ho malgrat estar jubilada, va fer les il•lustracions de les revistes de Sant Jordi.
Durant els anys que vam treballar plegades vam establir una ferma amistat, que encara ara, malgrat que ja està jubilada, continuem mantenint.
Ara se’n va una mica lluny, però a Sant Sadurní sempre hi tindrà una amiga i una casa
si s’enyora molt i vol venir algun dia.

Mª Antònia Cabré.
Companya de la Begoña .

7 comentarios

begonya -

Soy Begoña,estoy realmente emocionada al ver la cantidad de amigos y amigas que tengo.Me halagais demasiado,¿realmente he sido tan importante para todos vosotros? Gracias,gracias por vuestros recuerdos que recibo en Suria donde ahora resido,Hasta ahora no había sido capaz de agrandar los textos y daros las gracias.

Isabel Sánchez Jordà -

Quanta gent passa per la nostra vida però persones com la Bengonya no abundant. L'any 1993 o 94 vaig fer una subtitució llarga a l'escola d'Adults de Sant Sadurní.
Quan baixava del tren, la Bengonya i el seu "taxista particular" m'esperaven per anar fins a l'escola. Semblaven les reines del poble amb aquell "Mercedes".
Cada día ens preparava el berenar: un cola-cao, una infusió, un te...Què voleu?- ens preguntava.
Un dia em va convidar a dinar i em va regalar un llibret d'Intermón.Vam parlar molt i crec que mai he conegut una persona tan forta,valenta i generosa. Quan passo per moments difícils, penso en la Begonya i em dic, si ella ha seguit endavant, tu també.
Un petó per la Bengonya i un altre per la Maria Antònia,una dona molt ferma.
Isabel

Agapito -

Hola begonya, sóc l'Agapito de Vilafranca.Va ser pels vols de l'any 1981, a l'escola Can Serra de l'Hopitalet, en una d'aquelles reunions que feiem els mestres d'adults en aquella època.Jo, que acabava d'aterrar en aquell mòn, anava saludant a tort i a dret i aleshores, el meu company d'escola, l'Antonio de Sant Vicents dels Horts em va dir:
- Mira Agapito aquesta és la Begonya.
Així va ser com ens vam conéixer. Després no vam tornar a coincidir. Jo vaig marxar de Sant Vicents el curs següent i vaig venir a Vilafranca. Molts anys després enraonant amb algú de Sant Sadurní va comentar que havia vingut una nova mestra que es deia Begonya i que havia estat a l'Hospitalet.
Efectivament era aquella Begonya que havia conegut 15 anys enrera.
La nostra relació mai no va ser continuada ni intensa, només quan de tant en tant les dues escoles feiem activitats conjuntament. Era el moment d'intercanviar aventures.Però el que és cert és que sempre ens va causar, tant als meus companys com a mi, una agradable impressió; el seu gest sempre amable,serè i amb cara de bona gent.
Rep de tots els teus amics de l'Ecola de Vilafranca una entranyable abraçada.

Mercè Comellas Pons -

Hola Begoña,
Un teu company m'ha donat l'oportunitat de participar amb aquestpetit escrit en el teu acomiadament.
Begonya sé que has fet de MESTRA d'ADULTS amb molta professionalitat i il·lusió. Per tant quedarà la teva emprempta a l'escola i en cadascun dels teus alumnes. FELICITATS I GRÀCIES!

María Curado -

Sólo la conozco de dos cursos que llevo en la Escuela de adultos, y me parce una mujer muy simpática y agradable. Le deseo mucha suerte en la vida y que sea muy feliz con su familia fuera de Sant Sadurní.

Carmen Aguila -

Yo la conozo desde hace poco tiempo. La admiro por ser tan valiente y tener tanta fuerza de voluntad para luchar en la vida.

Elena Aguila -

Admiro la capacidad de Begoña para salir adelante en esta vida. Y le doy las gracias por lo que ha hecho por esta escuela.